duminică, 31 mai 2009

Tony Gatlif



Nu stiu altii cum o ard aiurea, insa eu am devenit (alternativ) cinefila in multul meu timp liber, special ales pentru asta:) Asadar am dat peste o colectie partiala de filme a la Tony Gatlif, genial de altfel. De asta data (vezi Gadjo Dilo-cel mai cunoscut, Exils-cel mai iubit de yours trully) este vorba despre flamenco, pentru care (din nou) am o atractie (obsesiva) deloc recenta - am avut chiar privilegiul sa incerc pe piciorusele mele, neeeeh, cant do it.Asadar, ce ma atrage la filmul asta? In afara flamenco-ului, dar in stransa legatura, ador muzica.. niste neica nimeni de care nu a auzit Romania: o tipa simpatica si carismatica (tot vezi mai sus) pe care o cheama Remedios Silva Pisa, una mai putin simpatica si carismatica - La Paquera de Jerez (flamenco singer)... ma rog, diversi chitaristi andaluzi si tigani pe de asupra, un mosulica algerian (ca si regizorul de altfel) care nu mi a placut chiar asa mult.. dar prima gagicuta - fresh si forte :)

+Un bonus neasteptat cu Tony Gatlif comentandu-si filmul scena cu scena, vorbind despre tigani, muzica, arta, durere, dans... a juicy combination...

De vazut

Un comentariu:

Loc pentru gand bun